W ramach obchodów Tygodnia Edukacji Globalnej uczniowie klas I–III uczestniczyli w serii spotkań przygotowanych podczas zajęć świetlicowych. Zajęcia koncentrowały się na globalnych współzależnościach, klimacie, odpowiedzialności za środowisko oraz znaczeniu codziennych wyborów.
Wykorzystaliśmy materiały edukacyjne Polskiej Akcji Humanitarnej z zeszytu ćwiczeń: Świat wokół nas, obejmujące m.in. tematy związane z klimatem, różnymi perspektywami patrzenia na świat oraz powiązaniami między ludźmi na całym globie.
Dzieci obejrzały wszystkie bajki towarzyszące materiałom PAH, w których bohaterowie – m.in. Nietoperz Nikodem, Zając Zbyszek, Sowa Sonia, Bocian Bolek czy rodzina Jeży – w przystępny sposób tłumaczyli takie zagadnienia jak zmiany klimatu, dostęp do wody, migracje czy różnorodność perspektyw.

W ramach twórczej aktywności uczniowie przygotowali również dużą gazetkę szkolną – kolorowankę pt.: W jaki sposób jesteśmy powiązani ze światem?. Jej tworzenie było okazją do współpracy, rozmów o świecie i kreatywnej ekspresji.
Tydzień Edukacji Globalnej połączyliśmy z działaniami realizowanymi w ramach ProjektuTransgranicznego: Współpraca dla klimatu – rozwój zielonej infrastruktury w Łęcznej i Kowlu. W jego części środowiskowej przeprowadziliśmy zajęcia o smogu pt..: Smog w mieście – powietrze, którym oddychamy. Podczas świetlicowych eksperymentów dzieci obejrzały film edukacyjny, pracowały z kartami pracy o tym, co można palić w piecu, a także uczestniczyły w doświadczeniu: Smog w słoiku, które pokazało, jak powstaje smog i dlaczego jest niebezpieczny dla zdrowia i klimatu.

Połączenie materiałów PAH z działaniami projektowymi pozwoliło uczniom lepiej zrozumieć, że troska o środowisko zaczyna się lokalnie, ale ma globalne konsekwencje — a każdy z nas ma wpływ na to, jak wygląda świat.