Świętokrzyskie czaruje

W dniach 24-25 maja 2018 roku my uczniowie klasy 5 b, 5 c i 5 d mieliśmy niesamowitą okazję być oczarowanymi cudami Gór Świętokrzyskich. Otrzymaliśmy tytuł Małego Karmelarza za pilne nauk o karmelu słuchanie i słodkiego lizaka samodzielne wykonanie w Pierwszej w Kielcach Manufakturze Słodyczy. Szlachetnej sztuki szlifowania kamieni uczyliśmy się w  Centrum Edukacji Geologicznej – Geopark. Nasza Wychowawczyni wystrzeliła z rusznicy na zamku w Chęcinach, a my pilnie się temu przyglądaliśmy. Drugiego dnia wojaży udaliśmy się do Muzeum Minerałów w Świętej Katarzynie, gdzie oglądaliśmy pokaz szlifowania kamieni szlachetnych, zwiedziliśmy wspaniałe Muzeum Minerałów. W Nowej Słupi ruszyliśmy Szlakiem Królewskim na Święty Krzyż, by tam pod okiem ojca oblata zwiedzić klasztor i posłuchać ciekawej historii zakonu. Naszą wycieczkę zakończyliśmy zwiedzaniem Krzemionek Opatowskich – niepowtarzalnego rezerwatu przyrody, gdzie 9 metrów pod ziemią oglądaliśmy oryginalną kopalnię krzemienia. Polecamy, bo naszych wrażeń nie sposób opowiedzieć. Dajcie się oczarować Górom Świętokrzyskim!

Za organizację wyjazdu odpowiedzialne były: panie Małgorzata Kwiatosz, Alina Kłyza i Małgorzata Brodzisz