Świętokrzyskie Skarby

30 maja 2023 roku klasy 4b i 4c udały się na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Bogaty program wypełnił czas wyjazdu po brzegi – wędrując podziemnymi korytarzami mieliśmy okazję zwiedzić podziemną trasę turystyczną Kadzielnia – Kielce, zobaczyć ślady organizmów sprzed milionów lat i dowiedzieć się co nieco o zamieszkujących jaskinie na Kadzielni nietoperzach.

Następnie pogłębiliśmy swoją wiedzę o tajniki ludzkiego organizmu. Czekało nas moc atrakcji z dziedziny nauki o człowieku, technologiach oraz ekologicznych ciekawostkach. Centrum Nauki Leonardo Da Vinci umożliwiło nam eksperymentowanie, wcielanie się w rolę badaczy, dokonywanie i doświadczanie niezwykłych obserwacji, a tym samym uczenie się w inspirujący sposób.

Ostatnim punktem naszej wycieczki były ruiny chęcińskiego zamku z przełomu XIII i XIV wieku. Od towarzyszącej nam pani przewodnik dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na temat twierdzy. Wspięliśmy się na basztę, z której rozciągał się piękny widok na całą okolicę. Zobaczyliśmy skarbiec, gdzie przez pewien okres znajdowały się bogactwa koronne oraz podziwialiśmy galerię polskich herbów szlacheckich. Zamek w Chęcinach to jedna z najciekawszych atrakcji województwa świętokrzyskiego i wizyta w nim na długo pozostanie w naszej pamięci.